Monday, January 9, 2012

Uwailua ja muuta

Huhhuh. Nyt on vasemman kämmenen nivelet kipeenä. Oma vika. Oltiin viikonloppuna Poris käymässä ja mitä mä teen, neulon. Paljon. Mulla siis asuu vanhemmat Porissa ja sinne tulee aina sillon tällön ajeltua. Yleensä sinne tulee myös veli perheineen ja mukana heillä on meidän kummiplikka Fanny. Neiti oli mua viikonloppuna auttamassa näissä lankahommissa. Hienosti sujuu jo. Kulkee ympäri kämppää mittanauha kädessä ja kysyy: "Mitä tässä lukee?".


Monta Uwaakin sain alotettua, mut mitään ei oikeen tullu valmiiks. Tai sain tehtyä systerille lapaset, joihin piti tulla pöllö (Uwa #2). Musta pohja ja fuksialla pöllö, mut mun aivot ei vaan osannu hahmottaa sitä miten ne olis pitäny tehdä ni tein sit vaan mustat lapaset ja myöhemmin lisätään pöllö aplikaationa päälle. En viittiny ottaa vielä niistä kuvaa. Sitte vasta ku ovat valmiit ja seuraavan kerran Porissa käydään. Mutta sopivasti meni käyttöön ku tuli noi pakkasetki. Toinen valmistunu työ oli myös systerille. Pitsipipon sain valmiiksi. Se vaan painaa ehkä 15g vaikka työn piti painaa vähintään 50g. Enempää en kyllä pitsipipoja tee joten taidan tehdä kylkeen tiskirättejä. Tai sitten jätän pitsipipon pois ja teen toisen pipon kelosta (tämän tilasi myös siskoni). Tammikuuhan tässä on aikaa rukata tota listaa ja sit on pakko tehä ne mitä on päättäny. Tähän sisko ei suostunut malliksi mutta onneksi löytyi vapaaehtoinen.

Lisäksi olen jo aikasemmin tehnyt veljen vaimolle tennarisukat mutta nauhat on jäänyt uupumaan. Nyt on nekin valmiit.

Tänään oltiin kattomassa vielä Helsinki Luxia. Ihan kivasti on kaupunkia valaistu. Tänään olikin vika päivä käydä näitä kattomassa. Vähän meinas tulla kylmä :)

1 comment:

Anonymous said...

Mä oon niin ylpee mun tyttärestäni, kun on niin kätevä käsistään. Harmi vaan kun ei oo perinyt näitä piirteitä äidiltään ;).